Værd at vide om Aalborg Teaters sæsonkort

Her kan du læse mere om vores nye sæsonkort.

Hvad er sæsonkortet?
Sæsonkortet giver dig adgang til én gratis billet til samtlige titler i sæson 2019/20.
Det vil sige at når først kortet er købt, kan du gå ind på aalborgteater.dk og hente billetter til de forestillinger du ønsker at se – helt gratis uden skjulte gebyrer og merpriser*
Sæson 2019/20 indbefatter forestillinger, der spilles i perioden 1. juli 2019 til 30. juni 2020.

*Bemærk at undtagelsen er Larsens Teatersuppe, hvor der opkræves 50 kr. for selve suppen.

Hvad koster sæsonkortet?
Sæsonkortet koster 1.195 kr.
Er man under 25 år, kan man købe et sæsonkort for 495 kr. Og er man studerende med gyldigt studiekort koster et sæsonkort 595 kr.
Sæsonkortet kan købes på aalborgteater.dk/saesonkort.

Hvor mange gælder sæsonkortet til?
Sæsonkortet er PERSONLIGT og den person der køber sæsonkortet står som ejer af kortet – dette kan ikke ændres efterfølgende.
Det betyder at man ikke kan købe sæsonkort til venner, familie eller som gave.

Er man samboende partnere med fælles mailadresse eller har børn under 15 år, kan man købe 2 sæsonkort på sin profil. Det betyder at køber står som ejer af begge kort og kortene derfor ikke kan bruges uafhængig af køber. Efter købet vil man blive kontaktet af Billetservice for at få ændret navnet på plastikkortet for kort nr. 2.

Hvorfor kan jeg ikke købe sæsonkort til en der ikke er min samboende partner?
Den der køber sæsonkortet ejer sæsonkortet. Det betyder at den person du har købt sæsonkortet til ikke kan bruge det uafhængig af dig. Personen vil ikke kunne hente billetter til sig selv; vil ikke modtage billetter eller modtage information om forestillingen fx ved aflysning.

Har I købt hvert jeres sæsonkort i hver jeres profil, kan I stadig koble jeres kort sammen i en ordre og hente billetterne sammen – se hvordan under punktet ”Hvad gør jeg hvis vi er flere der har sæsonkort, der gerne vil sidde sammen?”.

Kan jeg hente billetter på mit sæsonkort og give dem til en anden?
Nej. Sæsonkortet er personligt og dermed også sæsonkortbilletterne. Det er ikke tilladt at låne sit sæsonkort ud til andre eller at give sine sæsonkortbilletter væk.
Bliver du forhindret i at bruge din sæsonkortbillet, men ønsker at give pladsen til en anden, kan sæsonkortbilletten konverteres til en almindelig billet ved at kontakte Billetservice på 96316020 hverdage mellem 11.00 og 16.30. Bemærk at du vil blive bedt om at afregne den almindelige billets pris over telefonen.

Kan man bestille sæsonkortbilletter ved at udfylde en kupon eller ringe ind?
Nej. Sæsonkortet er en online løsning og man skal derfor bestille sine billetter selv på nettet.
Har man brug for hjælp er man velkommen til at kigge forbi Billetservice hverdage mellem kl. 11.00 og 16.30 – eller ringe på 96316020, så guider Billetservice-personalet dig gerne igennem systemet og billetbestilling.

Hvorfor skal man bestille billetter når man har et sæsonkort?
For at undgå overbookninger, skal alle der sætter sig ind i vores sale have en billet.
Sæsonkortet giver kun adgang til gratis billetter, men det er op til dig at sikre dig at du har en plads til forestillingen.

Hvordan bruger jeg sæsonkortet?
Når sæsonkortet er købt får du en unik sæsonkortskode. Denne kode giver dig adgang til en fribillet pr titel. Koden vil være at finde på den pdf-kvittering du modtager ved onlinekøbet. Koden fremgår også af dit plastik-sæsonkort, som du skal afhente i Aalborg Teaters Billetservice første gang du kommer i teatret efter dit køb.

  • Gå til ”LOG IND” øverst på aalborgteater.dk
  • Indtast brugernavn (din mailadresse) og den adgangskode som du benyttede ved køb af sæsonkortet (Bemærk sæsonkortkoden er ikke det samme som din adgangskode)
  • Systemet kender din sæsonkortkode når du er logget ind.
  • Find den forestilling du ønsker at se under ”VI SPILLER”, vælg ønsket dag og vælg ønskede plads.
  • Vælg prisen ”Sæsonkortbillet”
  • Billetten sendes som pdf til din mail, som du enten kan printe hjemmefra eller fremvise på din mobiltelefon

Bemærk at du med fordel kan lægge flere forestillinger i samme ordre.

Hvad gør jeg hvis vi er flere der har sæsonkort og gerne vil sidde samme?
Er I flere der går i teateret sammen, er det kun én af jer der behøver at bestille billetterne.
Denne skal dog have samtlige af gruppens unikke sæsonkortkoder.

  • Gå til ”LOG IND” øverst på aalborgteater.dk
  • Indtast brugernavn (din mailadresse) og den adgangskode som du benyttede ved køb af sæsonkortet (Bemærk sæsonkortkoden er ikke det samme som din adgangskode)
  • Systemet kender din sæsonkortkode når du er logget ind.
  • Gå i ”KURV” og tryk ”AKTIVER SÆSONKORT”, aktiver hvert af de andres sæsonkort
  • Find den forestilling I ønsker at se under ”VI SPILLER”, vælg ønsket dag og vælg ønskede pladser.
  • Vælg prisen ”Sæsonkortbillet”
  • Fordel pladserne mellem de forskellige sæsonkort og tryk ”UDFØRT”
  • Billetten sendes som pdf til hver sæsonkortholders mail, som I enten kan printe hjemmefra eller fremvise på din mobiltelefon

Bemærk at du med fordel kan lægge flere forestillinger i samme ordre.

Hvad gør jeg hvis jeg vil i teatret med en der ikke har sæsonkort?
Skal du i teatret men en der ikke har sæsonkort, skal du logge ind på samme måde, som skulle du have en sæsonkortbillet til dig selv. Men i stedet for at vælge en billet, vælger du to. Din egen sæsonkortbillet tager du ved at vælge prisen ”Sæsonkortbillet”. Til din ledsagers billet vælger du prisen ”+billet”, så spare din ledsager 50 kr. af billettens normalpris.

Skal du have børn under 15 år, unge under 25 år eller studerende uden sæsonkort med i teatret, kan du også købe disse billetter sammen med dine sæsonkortbilletter. Børn under 15 år, unge under 25 år eller studerende får ikke 50 kr. i rabat på de i forvejen reducerede billetpriser.

Hvad gælder sæsonkortet til?
Sæson 2019/20 består af nye egenproduktioner, gæstespil, genopsætninger af tidligere forestillinger, børneforestilling, samt ekstra oplevelser så som Larsens Teatersuppe, Dialog og 3. Stop fra Gug. Sæsonkortet gælder til alle disse forestillinger og oplevelser.

Bemærk: Billetten til Larsens Teatersuppe er gratis med sæsonkort, men suppetraktementet koster 50 kr.

Hvad gælder sæsonkortet IKKE til?
Der kan forekomme arrangementer som sæsonkortet ikke gælder til, hvilket vil fremgå tydeligt i omtalen af arrangementet.

Hvilke dage og pladser gælder sæsonkortet til?
Sæsonkortet gælder til samtlige spilledage fra forpremiere til sidste spilledag. Og det gælder til alle pladser. Det vil sige at du frit kan vælge en A-billet til en lørdag eller en C-billet en tirsdag uden det koster ekstra.

Det er dog efter først-til-mølle princippet, og der kan være forestillinger som hurtigt bliver udsolgt.

Hvornår kan jeg bestille billetterne?
Så snart du har betalt dit sæsonkort, og har modtaget en pdf-fil med din unikke sæsonkortkode kan du begynde at hente billetter til sæsonens offentliggjorte forestillinger.

Kan jeg se en forestilling flere gange med sæsonkortet?
Ønsker du at se en forestilling mere end en gang, så kan du få endnu en gratis sæsonkortbillet ved at tage en betalende ledsager med i teatret. Din ledsager får 50 kr. rabat af normalprisen.
Børn under 15 år, unge under 25 år eller studerende tæller også med som betalende ledsager – her er der dog ikke yderlig rabat at hente.
Bemærk at du ikke kan hente sæsonkortbilletter til en forestilling du allerede har billet til via hjemmesiden. Du SKAL derfor kontakte Billetservice på 96316020 hverdage mellem kl. 11.00 og 16.30 for at få billetter til at se en forestilling en ekstra gang.

Hvordan får jeg mit plastik sæsonkort?
Når du køber dit sæsonkort online, modtager du et midlertidigt kort på en pdf via mail.
Første gang du er i teatret, kan du hente dit plastik-sæsonkort i Billetservice. Det er vigtigt at du medbringer dit midlertidige sæsonkort, da plastiksæsonkortet ellers ikke kan udleveres.

Bemærk at der kan gå op til halvanden uge efter bestilling før dit sæsonkort er klar.

Hvorfor skal jeg have et plastiksæsonkort?
Plastiksæsonkortet er dit bevis på, at du har købt sæsonkort til den aktuelle sæson.
Du kan altid finde dit sæsonkortnummer og for at få 10% rabat på spisningen i Teatercaféen, skal du fremvise dit sæsonkort.
Du vil blive bedt om at fremvise dit sæsonkort når du ankommer til teatret, så husk at have det med dig.

Kan jeg bytte allerede købte løssalgsbilletter til et sæsonkort?
Hvis du allerede har købt billetter til en eller flere af sæsonens forestillinger, kan disse modregnes ved køb af sæsonkort.
Det beløb der modregnes sæsonkortets pris er billettens pris minus 15 kr.
For at få din billet modregnet i dit sæsonkort, skal du henvende dig i Billetservice senest på aftenen for dit teaterbesøg.
Billetter med AAT-klubrabat, eller billetter til forestillinger der er spillet kan ikke refunderes og modregnes i sæsonkortets pris.

Hvad gør jeg hvis jeg får brug for at afmelde en sæsonkortbillet?
Byttereglerne for sæsonkortbilletter kan du læse mere om på www.aalborgteater.dk/saesonkort-bytteregler

Hvad så hvis jeg bare lader være med at dukke op til en forestilling?
Systemet noterer hvorvidt du har brugt dine sæsonkortbilletter ud fra scanningen i døren. Er din billet ikke scannet antager vi at du ikke er mødt op.
De to første gange dette sker sendes der en advarsel, men 3. gang lukkes kortet og fremtidige billetter slettes. Kortet kan åbnes igen mod et gebyr på 300 kr. hvorefter der igen kan hentes billetter.

Hvad gør jeg hvis jeg har ledsagerkort og sæsonkort?
Har du sæsonkort og ledsagerkort, skal du fortsat kontakte Billetservice på 96316020 hverdage mellem 11.00 og 16.30 for bestilling af billetter.
Husk at vi skal se dit ledsagerkort for at kunne give dig ledsagerbilletter.

Hvad hvis jeg ikke er tryg ved at anvende en computer, men ønsker sæsonkort?
Billetservice er altid klar til at hjælpe dig med at bestille billetter. Vi finder altid en løsning, så det er bedre at kontakte os frem for at fravælge sæsonkortet.
Vi vil gerne vise dig hvordan systemet virker ved personligt fremmøde. Du er også velkommen til at ringe til os, så guider vi dig igennem systemet mens du selv bestiller billetterne på hjemmesiden.

Hvad gør jeg hvis ikke jeg har en mailadresse?
Systemet er online-baseret og det fungerer bedst hvis man har en mailadresse. Er det ikke tilfældet kan man få Billetservice til at booke billetter ved personlig fremmøde i Billetservice åbningstid, hverdage fra 11.00 til 16.30.
Bemærk at hvis du ingen mailadresse har, kan du IKKE hente billetter til andre end dig selv, da systemet kræver et login til hjemmesiden for at koble flere sæsonkort sammen.